designed by: M. Aladdin & H. Fathy

Friday, June 22, 2007

..في ضيافة د. ابو الغار


بدعوة كريمة من صالون د.محمد ابو الغار الأدبي، كانت قعدة عن إنجيل آدم في يوم الجمعة اللي فات. اشكر بهاء طاهر و صنع الله إبراهيم و حرمه و إبراهيم عبد المجيد و د. ايمان الحبشي (استاذ الأدب العربي بجامعة بلجراد) و د. ماري تريز عبد المسيح (استاذ الادب المقارن في جامعة القاهرة) و د. مديحة دوس (استاذ الأدب الفرنسي في الجامعة الامريكية) و طبعا د.محمد ابو الغار و بنته د. هنا. بالاضافة لكل اعضاء الصالون اللي استضافوني انا و الرواية في القعدة الجميلة دي
ألف شكر
........
الصورة من مجموعة د. ماري تريز عبد المسيح

3 comments:

simsim said...

يا بختك يا علاء ... نفسي اعرف شعورك وانت قاعد وسط قمم الأدب ... صنع الله ابراهيم ... دكتور محمد أبو الغار ... انا سمعت أن اللجنة أخيراً هيعمولها مسرحية ... بس ما فرحتش أن نو الشريف هو البطل لأن بصراحة بعد ما حضرت يا مسافر وحدك حسيت أن نور الشريف أصبح نمطي ولم يعد التمثيل بالنسبة ليه أكثر من سبوبة .... ونص اللجنة نص عبقري خصوصاً مشاهد محاكمة البطل ... يعني نص زي ده محتاج ممثل ( زي محمود مرسي الله يرحمه و لا أحمد مظهر ) من الموجودين حالياً يمكن فتحي عبد الوهاب يكون مناسب ... على الرغم من تقل مده بس هو ممثل بجد

Anonymous said...

انت فعلا كنت قاعد مكسوف زي ما باين فى الصورة ولا الصورة دي ادتني انطباع خاطئ
عموما يا ابو علاء عقبال ما يبقى ليك صالونك الخاص

Muhammad Aladdin said...

سيمسيم
كانت قعدة لطيفة جدا..و متفق معاكي اوي
:)

محمد أمين راضي
انا شخص خجول خالص
:P
شكرا يا محمد
:)